22 października 2024

W 2024 roku w Polsce sprzedano już blisko 55 tys. hybryd Toyoty

Hybrydy stanowią już 85% całkowitej sprzedaży marki
W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2024 roku Toyota sprzedała w Polsce 54 962 samochody z napędem hybrydowym. To więcej niż w całym 2022 roku! Hybrydy stanowią obecnie 85% całkowitej sprzedaży marki. W ciągu 20 lat obecności na polskim rynku łącznie sprzedano już ponad 330 tys. hybryd Toyoty. Najpopularniejszym zelektryfikowanym modelem japońskiej marki jest Corolla.
Napędy hybrydowe Toyoty są obecne w Polsce od 2004 roku. Na polskim rynku zadebiutowały wraz z Priusem, a obecnie są one dostępne aż w 9 modelach marki z niemal wszystkich segmentów – od miejskich aut, przez limuzyny i auta kompaktowe, po crossovery i duże, nawet 7-miejscowe SUV-y. Co więcej – w gamie marki oprócz pełnych hybryd są także wydajne hybrydy typu plug-in.

Auta z napędem hybrydowym w Polsce cieszą się ogromną popularnością. Od stycznia do września 2024 roku na zakup zelektryfikowanych samochodów Toyoty zdecydowało się aż 85% kupujących. W tym czasie marka sprzedała w Polsce 54 962 hybrydy i hybrydy typu plug-in. To wzrost o 14% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i lepszy wynik niż w całym 2022 roku (wówczas sprzedano 50 883 hybrydy).

Toyota jest zdecydowanym liderem elektryfikacji na polskim rynku. Łącznie sprzedała już 330 593 hybrydy.

Sprzedaż hybryd w Polsce napędza Corolla

Najchętniej wybieraną hybrydą Toyoty w Polsce w 2024 roku była Corolla. Od stycznia do września klienci odebrali z salonów 15 435 tych aut w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi. Obecnie model dostępny jest z 5. generacją napędu hybrydowego (z silnikami 1.8 Hybrid 140 KM oraz 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM).

Drugi najlepszy wynik uzyskała Toyota C-HR z liczbą 9456 sprzedanych aut w 9 miesięcy. Klienci decydujący się na zakup tego modelu mają szeroki wybór zelektryfikowanych napędów – od pełnej hybrydy z napędem na przód (1.8 Hybrid 140 KM, 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM) lub z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i (2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM) po hybrydę plug-in o mocy 223 KM, która w ruchu miejskim oferuje zasięg w trybie EV nawet do 100 km.

Yaris Cross to trzecia najpopularniejsza hybryda marki w Polsce po 9 miesiącach 2024 roku. Klienci kupili 9363 miejskie crossovery z układami 1.5 Hybrid o mocy 116 i 130 KM.

Hybrydową Toyotę RAV4 wybrano 8461 razy. Oprócz klasycznego układu 2.5 Hybrid w wersji z napędem 4x2 (218 KM) lub z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i (222 KM), jest też dostępna jako hybryda plug-in o mocy aż 306 KM.

Warto tu wspomnieć, że na hybrydę często decydują się polscy klienci poszukujący miejskiego auta, o czym świadczy 5939 sprzedanych od stycznia do września Yarisów Hybrid. W tym okresie marka wydała klientom również 3202 egz. Corolli Cross, 1841 egz. Camry (w której w tym roku debiutuje hybryda 5. generacji o mocy 230 KM) i 1171 egz. Highlandera.