Toyota Motor Europe (TME) odnotowała rekord sprzedaży w pierwszych III kwartałach 2024 roku. Od stycznia do września w Europie sprzedano 912 671 aut marki Toyota i Lexus. To o 6% lepszy wynik niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, a zarazem wyższy wzrost od rynkowego. Toyota utrzymała pozycję drugiej najpopularniejszej marki samochodów osobowych.
Sprzedaż TME od początku 2024 roku napędzają zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa. Stanowią one 75% wszystkich kupionych przez europejskich klientów samochodów. W pierwszych 9 miesiącach br. sprzedano 683 409 aut z takimi napędami, co jest wynikiem lepszym aż o 11% od uzyskanego w okresie od stycznia do września 2023 roku. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowią już 78% wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek.
Matt Harrison, Chief Corporate Officer w Toyota Motor Europe, podsumowując wyniki, podkreślił:
„Klienci chcą kupować nasze zelektryfikowane auta. Już 75% naszej sprzedaży w Europie to samochody z takimi napędami, czym wyprzedzamy rynkowe trendy. Nasza wielotorowa strategia, która polega na szerokiej ofercie zelektryfikowanych technologii, pozwoliła nam dostosować się do potrzeb europejskich klientów”.