W ramach drugiego etapu 5-letniego programu badawczo-rozwojowego, realizowanego przez Toyota Collaborative Safety Research Center (CSRC), Toyota uruchomiła 15 nowych projektów badań nad bezpieczeństwem jazdy. W wyniku tych prac ma powstać m.in. nowy typ czujników w systemach wsparcia kierowcy. Lepsza ochrona bierna pasażerów – to kolejne zagadnienie, nad którym pracują inżynierowie CSRC.
Ośrodek R&D Toyoty w Stanach Zjednoczonych – Toyota Collaborative Safety Research Center (CSRC) – rozpoczął 15 nowych projektów badawczych. W przyszłości będą one mogły służyć całej branży motoryzacyjnej w poprawie bezpieczeństwa na drogach.
Wspomniane wyżej projekty otrzymały wsparcie i finansowanie w ramach drugiego etapu 5-letniego programu CSRC, realizowanego w latach 2022-27. Jednym z celów tego projektu było zrozumieniu zachowań kierowców i innych użytkowników dróg. Badano też sposoby interakcji między kierowcami i nowymi technologiami bezpieczeństwa. Zrozumienie tych procesów pozwoli na jeszcze skuteczniejsze zapobieganie wypadkom lub łagodzenie ich skutków.
Danil Prokhorov, dyrektor CSRC, mówiąc o najbliższych planach swojego ośrodka, podkreślił:
„Nowe projekty CSRC to odpowiedź na najnowsze trendy w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego i rozwoju branży motoryzacyjnej”.
I dalej powiedział:
„Chcemy jak najtrafniej odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wyzwania, poszukując nowych rozwiązań, technologii i wytycznych, dzięki którym poruszanie się po drogach będzie stawało się coraz bezpieczniejsze”.